Schibsted Sustainability Summit

Gå til hjemmeside
OPGAVE
  • Sustainability Summit
  • Event
KOMPETENCER
  • Eventmanagement
  • Eventrådgivning
BRANCHE
  • Digital Marketplaces
ÅR

2022

En dag i bæredygtighedens tegn

Formål: Schibsted Denmark Sustainability Summit 2022 satte fokus på, hvordan virksomheder med bæredygtige initiativer og produkter kan inspirere, motivere og rykke forbrugeres adfærd via deres markedsføring.

Sådan en agenda sætter krav til både indhold og ramme, så Schibsted rakte ud til Rethink Event for at gøre brug af vores viden og ekspertise – og sikre at deres første sustainability summit blev en succes.

Løsning: Da vi modtog opgaven, var en del elementer allerede planlagt, så første step var at samle trådene og sikre, at indholdet passede til faciliteterne på Scandic Copenhagen, at Schibsteds egne kompetencer kom i spil, at samarbejdspartnere var de rigtige og at konferencier Steffen Max Høgh kunne binde hele det bæredygtige summit sammen på en meningsfuld måde.

Med deltagere fra vidt forskellige virksomheder skulle dagen rumme lidt af hvert, så alle gik derfra med ny viden og nye perspektiver. Løsningen blev en række oplæg fra forskellige videnspersoner og cases fra forskellige brands, der alle har gjort sig erfaringer med bæredygtige initiativer og aktiviteter.

Derudover var der paneldiskussion med emnet Advertising in the Future.

Resultat: Dagens konferencier, Steffen Max Høgh, arbejder med bæredygtig forretningsudvikling og sætter fokus på sammenhængen mellem bundlinje og ansvarlighed i sin podcast Bæredygtig Business. Udover at være konferencier på dagen, holdt han oplæg om bæredygtig forretning og hvordan man tjener penge på at gøre verden til et bedste sted.

Marcus Alberg, Head of Sustainable Business Development hos Schibsted, gav indblik i Schibsteds arbejde med bæredygtig forretning og kommunikation.

Julie Schoen, DBA guide redaktør, delte indsigter om genbrugsindekset og hvad forbrugerne søger, når det handler om gode tilbud og bæredygtige valg.

Jan Lan, ansvarlig for kommunikation og markedsindsigter hos Bilbasen, gjorde deltagerne klogere på forbrugerperspektiver på elbiler, købsadfærd og kundetyper.

Julie Daugaard, Growth Director hos Dentsu, fortalte om sit eget bæredygtige akademi, der kobler markedsføring og branding med bæredygtighed. Hun gav desuden eksempler på Dentsus egne bæredygtige tiltag som f.eks. et bæredygtigt bibliotek, hvor medarbejdere kan dele viden og bæredygtigheds bingo.

Ajs Dam, Coporate and Partnership Director hos WWF Danmark, satte fokus på overforbrug og hvordan WWF arbejder med bæredygtighed for at knække koden og løse naturkrisen.

Maria Gry Henriksen, Salgs- og marketingdirektør hos Saxo, fortalte om forskellige bæredygtige tiltag som f.eks. en app, hvor Saxos kunder kan sælge deres brugte bøger.

Mikkel Holm Sørensen, adfærdsekspert hos /Kl.7, arbejder med at flytte menneskers adfærd og gjorde deltagerne klogere på, hvad der fungerer for mennesker og hvad der ikke fungerer – og hvordan man flytter adfærd med bæredygtige kampagner.

Gitte Mary, zero-waste-influencer med over 70k følgere på Instagram, delte inspiration til et grønnere liv og punkterede myter om miljø og bæredygtighed.
Hun var desuden en del af dagens paneldiskussion med Steffen Max Høgh, Mikkel Holm Sørensen og Ajs Dam ned fokus på fremtidens reklame og markedsføring.